петък, 3 февруари 2012 г.

Книги на Момка Попова


КНИГИ  НА  МОМКА  ПОПОВА


 
 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева
 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева

 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева
 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева
 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева
 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева
 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева
 Издател: Арт клуб "Херос" Стара Загора
    корица: Камелия Мирчева


Издател "Арт клуб" Херос Стара Загора
художник:Камелия  Мирчева
Книгата може да бъде прочетена на  http://vesletz.webs.com/momka/sarca.pdf

ГЛАВА  ПЪРВА

Младият полицай Иван Манев, облечен в цивилни дрехи, прилепнали на тялото му като на манекен, стоеше изправен пред прозореца зад отворената врата на родилното отделение и целият тръпнеше от напрежение. Тръпнеше, защото само след броени минути щеше да гушне в прегръдките си първородния си син. Целият ескалираше от щастие. Усмихна се, когато видя как по стълбището бавно-бавно се изкачваха тъстът и тъщата му. Тази усмивка той адресира до тъща си, която не го искаше за зет и която той с един замах направи тиха, кротка и покорна като „божа кравичка”. Екстравагантна, силно гримирана, тя в движение обясняваше нещо и през две стълби спираше мъжа си... Дъщеря й Евелина още преди да се оженят, го предупреди, че майка й е зла, отмъстителна и властна жена. Отговорът му беше безразличен и точен. „Не се женя за майка ти. Ще й сложа усмирителна риза.” „Още не се е намерил такъв човек.” „Ще видим!” И този разговор-предупреждение беше забравен до часа, когато Ева за пръв път го заведе у дома си и го изправи пред родителите си. Влязоха в хола. Тъща му го изгледа от краката до главата. Пребледня. И само промълви: „Не ми казвай, че се казваш Иван!” "Да! Иван се казвам!” Тогава тя се извъртя. Отиде до вратата и спокойно отряза: „В този дом за тебе няма място. Преди да забремениш дъщеря ми, трябваше да дойдеш и да поискаш ръката й. Ясна ли съм! Напусни дома ми, а аз ще се погрижа това дете да не види бял свят. Копелета не искам в къщата си!” Не можеше да повярва. Не очакваше такова посрещане. Смути се. Погледна жена си, която стискаше една в друга ръцете си и не знаеше какво да каже, а баща й стоеше с наведена глава. Чу как почти в ухото му изригнаха още веднъж думите: „Напусни къщата ми!” „Тая няма да стане, уважаема госпожо! Обичам дъщеря Ви, тя ме обича и искаш или не искаш, ще бъде моя жена! Аз ясен ли съм?” - Тихо и колкото се може спокойно реагира той. „Не съвсем, миличък! Ти се жениш за нея заради тлъстата й зестра. Оплел си я с външния си вид... Спортист, атлет, ченге...” - ехидно изкрещя тя. „Ще направиш това, което аз ти казвам. Омитай се и повече не се мяркай пред очите на дъщеря ми и който и да е друг!”...
„Наистина си зла жена!” -  като за себе си подчерта той.
„И ще ти докажа това! Момчета, елате тука!” - ревна тя към кухнята и отвори вратата. Оттам изкочиха две мутри и склещиха нежелания зет. Ева успя само да каже: „О, боже!”... Разбра, че ще стане нещо страшно. Помъчи се да попречи на мутрите. Назова ги по имена, но те стояха вклещени в жертвата си. Тя не знаеше, че мъжът й владее източни бойни изкуства. Познаваха се само от няколко месеца - от Алианса по чужди езици, където тя преподаваше, а той караше курс по немски език... и говореха само за литература, филми, музика и политика... Обичаха се до полуда. Сключиха тайно брак и поставиха  нещата пред свършен факт... Когато съобщи този факт на родителите си, отговорът беше категоричен: „Този брак е невъзможен!"
И сега дъщерята проумя, че майка й е способна да направи това? „Татко, защо мълчиш, помогни!” - разтърси тя с две ръце все още вперилия поглед в пода тъст. Отново се обърна към бодигардовете на майка си, но те не я чуваха. И тя изумена стана свидетел на нещо невиждано, дори и в най-шокиращите филми. С един замах мъжът й се освободи, завъртя се в тясното пространство, издигна се над всички и стовари горилите на земята. След това сграбчи тъща си като пътна чанта и я настани върху тях. Поражението беше бързо, неочаквано и смешно. Зетят насади тъща си на пачи яйца. Бащата на Ева, Атанас Атанасов, се разсмя гръмогласно и развеселен се обърна към жена си: „Намери си майстора! Не ме послуша. Не ти остава нищо друго, освен да се извиниш на децата и да ги благословиш!”... „Може и да съм сгрешила... За пръв път имам работа с квалифицирано ченге. Бива си го!..." - насила се усмихна тя и много пъргаво се изправи на крака. Отпрати наетите момчета и покани зет си на кафе.
„Предполагам, че не е отровно!” – огледа я развеселен той и пое чашката от ръцете й. И остана да живее през цялата бременност на жена си в тоя дом, защото условията и удобствата бяха несравнимо по-големи, отколкото в неговата гарсониера. Освен това жена му Ева имаше непоносимо трудна бременност. Лежеше на легло и грижите на тъщата бяха от голямо значение. Връщаше се вечер от работа. Изкъпваше се и замезваше с тъста си на чашка и оживен разговор за проблемите на България в края на двадесетия век, свързани с корупцията, мафията, разрухата и безработицата. Изморен, понякога се отпускаше и заспиваше на фотьойла в хола. Държеше се с тъща си официално и строго. Тя отговаряше с мълчание и усмивка. И така до раждането на детето. Тъща му не можеше да бъде повече проблем. В този щастлив момент младият мъж вярваше, че и тя ще се радва на новороденото дете повече от всички. Отново се усмихна и съвсем неволно чу думите й, когато те се спряха до вратата отвън:
- Още не мога да си простя...
- Стига, Гена! Каквото и да кажеш, е излишно... Момчето е свястно!
- Не ме успокоявай! Дъщеря ми е със светлинни години по-далече от него, владее три чужда езика. Свири на пиано. Красива е и възпитана, Мястото й е по върховете, а не при това просто ченге. Той търка обувките си по килима и влиза с тях в спалнята. Гледа телевизия и заспива по средата на новините. Сърба, когато се храни и не може правилно да използва вилица и нож. Не мога да се побера в себе си, когато си помисля само кой е? Коя е майка му и кой е баща му. Баща алкохолик и майка курва...
- Моля те! Спри! Сега не му е тук мястото за такива разговори - разтревожен настояваше Атанасов. – Какво ти влезе пак в главата?
- Попитай ме какво не ми е излязло. Разбрала съм се с Ева. Няма да му дам да докосне детето. Аз ще го къпя, аз ще го повивам и храня. Аз ще се грижа за него, а тя е склонна да иска развод.
- Знаеш, че номерата ти   не   минават пред зет ти.
- Този път ще минат. Ева е на моя страна. Каза й да не кърми детето и тя не се е докоснала до него.
- Ваньо знае ли за това?
- Откъде ще знае?
- А сега кой кърми бебето?
- Една самотна майка. Родила е заедно с Ева. Дъщеря ми не е крава. Трябва да запази финеса си. Аз поемам детето на изкуствено хранене. Направила съм всички консултации с детската лекарка... Това е. Не зная само защо досега не е дошъл уважаемият татко. Сам си направú извод как по-нататък ще се грижи за детето и жена си.
На крачка от тях младият мъж онемя. Стори му се, че току-що се е върнал от нощен купон, където са го черпили и обливали с отровно питие и сега бавно-бавно се сгромолясваше мъртъв. В най-щастливия миг от живота си чу как тъща му го мачка с миксер. Чу прогнозата на своето бъдеще и на семейството си. Властно и непоколебимо беше решила съдбата на сина му и на жена му. Обля го гореща вълна, мозъкът му превключи на компютърна програма. Трябваше да вземе бързо и правилно решение. Не беше готов да посрещне бебето в малката си гарсониера. Всички приготовления се правеха при тъщата. Тя купи креватче, ваничка и всичко необходимо и ги подреди в специална детска стая, която всъщност щеше да бъде само за бабата и детето.  Поиска му се да я смачка в ръцете си. Задавен от злоба и гняв, с последно усилие изскочи пред нея и извика през зъби:
- Не! Това ти не можеш да направиш! Чух всичко...
- Още по-добре. Ще си спестя труда и усилието да ти казвам, че трябва да си отидеш сам от дома ми... - иронично се усмихна тя и тръгна по дългия коридор. Тъстът остана отвън на стълбищната площадка. Зетят  тръгна след тъщата. Поспря се и разтърка слепоочията си. Все още не можеше да се опомни. Трепна. В дъното на коридора една врата се отвори и Ева се хвърли в прегръдките на майка си. Зад нея акушерката държеше сина му. Той хукна и в момента, когато тъща му протягаше ръце към детето, сграбчи го и сви в скута си.
- Нетърпелив и щастлив баща - засмя се акушерката даде някакви последни наставления на Ева.
Всички вкупом тръгнаха към чакащия дядо. Той поиска да види внука си. Манев внимателно откри малкото личице и го показа. В този момент край тях се промъкна стройна слаба жена, облечена в широка рокля. Навела глава, тя нежно притискаше детето си. Слезе няколко стъпала надолу и внезапно се обърна. Нежно и с нотка на обич каза:
- Чао, Евелин! Бъди щастлива!
Вместо отговор, жената на Манев обясни:
- Ваньо, това е Теодора, тя кърмеше сина ти.
- О! Така ли? - лаконично възкликна той и неочаквано бързо хукна след жената, настигна я и се изпречи пред нея:
- Извинете! Аз съм бащата на Явор.
- Разбрах! - погледна го тя открито със светлия си поглед. - Имате най-красивото бебе на света.
- Благодаря на Бога! Благодаря и на Вас за това, което сте направили за него.
- Няма нищо...
- Но за мене е от значение. Позволете от благодарност да ви отведа в дома ви.
Тя се поколеба, а след това прошепна:
- Може.
Стиснал в едната си ръка сина, с другата той пое нейното дете, и без да се обърне, тръгна към колата си.
Изправени на стълбищната площадка - съпруга, тъст и тъща - проумяха какво става едва когато колата му бързо и плавно изчезна по улицата на големия град.
След дълго мълчание Манев попита седналата отзад жена с двете бебета.
- Къде живеете?
- На Славянска – 20.
- Очакват ли Ви?
- Никой. Сама съм. Родителите ми загинаха при автомобилна катастрофа.
- А въпросният татко?
- Това си е мой личен проблем и не желая да го коментирам с когото и да е.
- Извинете! – прехапа смутен устни Манев. Помисли малко, намали скоростта и отби  в една глуха пресечка. Изключи мотора и се обърна назад. Нямаше друг избор. Трябваше да пробва. Трябваше да заложи като в хазартна игра. Знаеше, че рискува, много рискува, защото не знаеше в ръцете на кого дава детето си.
- Теди! - много свойски заговори той.
Тя се изненада от обръщението.
- Какво?
- Имам нужда от помощта ти.
- Не Ви разбирам.
- Няма нищо за разбиране. В момента отвличам сина си. Объркан съм и ми е нужна помощ.
Тя се изплаши и викна в лицето му:
- Обърнете колата и върнете бебето на майка му!
- Никога! За мене и за него в нейния дом няма място.
- Имате умна и красива жена, не разбивайте живота си.
- Току-що и ти ми каза, че не желаеш да коментираш личните си проблеми. Моите не са по-малко. Жена ми не може да бъде никаква майка. Тя е само една глезла и мързелана, а тъща ми е змия. Не мога да оставя сина си в ръцете им. Една майка, която не кърми рожбата си, не е майка.
- Повтарям Ви! Върнете детето на жена си! Не усложнявайте живота си!
- Не! Това няма да стане!
- Аз не мога да ви помогна. Сама изнемогвам. Без пари съм, без храна. Чакам и се надявам да получа някаква социална подкрепа... Послушайте ме и поправете грешката си. Сигурна съм, че все още не са проумели какво сте направили.
- Не ме убеждавай. Аз също съм почти сирак. Баща ми беше художник и умря от алкохолно отравяне. Прекъснал съм връзки с майка си. Тя живее с втория си съпруг на село, той е болен от рак и не мога да я моля за подкрепа. Произходът ми не допада на богатата ми тъща. Обсъжда наляво и надясно въпроса, че бракът на дъщеря й с мене е грешка и настоява за развод. Търпя унижение след унижение. Моля те! Повярвай ми! Помогни ми! Аз също ще ти подам ръка. В момента съм безпомощен пред това малко същество.
- Добре, но само временно, защото и аз имам неща за оправяне.
- Благодаря! Как се казва синът ти?
- Пламен.
- Твоят Пламен, а моят Явор. И двамата имат хубави имена и подобна съдба - усмихна се Иван Манев и запали мотора на колата.


Повече за авторката и нейните книги може да научите на  








Няма коментари:

Публикуване на коментар