неделя, 14 март 2010 г.

Поезия Кристина Божанова




Кристина БОЖАНОВА е родена в град Павликени. Завършила е математика и информатика в град Вроцлав, Полша. Работи като програмист в Русе, а по-късно като специалист по информатика в Стара Загора.
Сътрудничи като технически редактор във в. “Литературен глас”. Член е на Съюза на свободните писатели в България и на Дружеството на писателите в Стара Загора.

Автор на стихосбирките:
„Скок в неизвестното” – 1998,
„Отломки от облаци” – 2000,
„Опитомявам нощта” – 2003,
„Мечтата за Варшава” – 2005,
„Триъгълното око на спомена” – 2007,
„Пончо” – 2007.

ЗВЕЗДИ И ЛУНА

не ми напомняй за звездите
аз виждам само половинката Луна
тя отвисоко ме повика
и нямам никаква вина

това е новата посока
това е новият компас
когато има отвисоко
един различен глас

когото мога да попитам
за истинската тишина
която е на този ритъм
поддържащата добрина

не ми напомняй за звездите
аз имам само половинката Луна
която води ме и ме оплита
в прозрачна светлина.

Кристина Божанова


ПО СТЪПАЛАТА

Тоя град –
издължен под Аязмото –
вчера хладен,
а днеска горещ,
е латерна излъскана
и повтаря
позната мелодия
уж до края,
а все отначало -
песента ме подмамва
по пътечката,
по стъпалата,
да стигна до върха –
там е хладно,
и само за кратко
горещо...

Кристина Божанова

* * *
споря с моя невидим
събеседник от двайсети век
дебатирам уверено
жестикулирам сама
по напечената улица

какво ли си мислят
случайните минувачи
(че съм пусната току-що
от градската лудница...)
но какво ли ми пука –
имам си събеседник
поне двайсет минути...

после ще замълча
до деня на Пришествието

подозирате ли ме?

Кристина Божанова


* * *
Очите ми – зелени...
Устата ми – усмихната...
Рискувам понякога, като
пресичам булеварда...
Главата ми е
отражение на мислите,
отнякъде диктувани...
Ръцете ми са люлка
за човечеството.
Сърцето ми е
пчелна пита –
събира обич и я връща
отново и отново...

Господи, дай ми сили,
да го удържа по пътя,
отреден занапред...

Кристина Божанова

ЗИМА

По ескалатора на вечерта се спусна
денят за моя най-голяма изненада.
Снежинките, полепващи по устните
са с вкус на прах от лимонада...

Виелица като във филм от 50-те
ги кара да блестят и да танцуват,
не знаят, че обречени са те
да чезнат под подметките и гумите.

И този сняг, на който съм длъжница,
опитва да изтрие есента
и стъпките ни, холограмно вписани
в асфалта и до моста край брега.

Кристина Божанова


* * *
заминавам и аз
под надвиснали облаци
сред мъгла, посред мраз,
влак среднощен подгонила...

заминавам след теб
и събличам умората,
полузвездно небе
ми предрича спокойсттвие.

птици, жълт листопад
ме завихрят в спирала,
есен в стария град,
безнадеждност, отмала...

Ще замина и там
ще намеря безвремие –
доброволно ще дам
споделеното време!

Кристина Божанова

* * *
преплетените клони
се мъчат
да закрият слънцето
но то блести
и заслепява
очите ми
остава неговият негатив
във слънчевия ден
пред мен да скрива
ежедневните предмети

смрачава се
и ляга слънцето
под клоните
на сянка

Кристина Божанова

* * *
преписвам стихове
на пустия паркинг
кроя планове
а знам
че няма да се сбъднат
засаждам цветя
които няма
да разцъфнат

и пак на паркинга
скучая
или не
по-скоро размишлявам
слънцето залязва
отнякъде разбрало
че е излишно

остават ми звездите –
по-високи от вишните

Кристина Божанова


* *
матирано фолио
на облачета
или на звезди
за мансардата избрах
в която ще населя
моите надежди
и сбъднати желания

непрозрачно фолио
за прозореца
да не пропуска
навън
нито една от тях

ще ми гостуваш ли

Кристина Божанова

Няма коментари:

Публикуване на коментар